مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها در خلال برنامه‌های خود، طرح های آموزشی-فرهنگی-تفریحی را برگزار می‌کند. در زیر شرح مختصری از طرح‌هایی که تا کنون برگزار شده است، مشاهده می‌کنید:

طرح همسفر تا بهشت

زیارت گروهی حرم مطهر

طرح زیارت گروهی حضرت امام رضا علیه السلام، در هر فصل یک بار برگزار می‌شود و قرآن آموزان مؤسسه به همراه والدین و مسؤولان مؤسسه به زیارت امام هشتم علیه آلاف التهیه و الثناء مشرّف می شوند.

طرح همسفر تا بهشت - زیارت گروهی حرم مطهر امام رضا علیه السلام

1

طرح طلوع

دوره‌های تربیت مربی

دوره‌ی کلاس‎های فشرده‎ی آموزشی برای علاقه‌مندان به مربیگری کلاس‌های قرآن کریم.

1

طرح گلبرگ احکام

دوره‌ی آموزش احکام شرعی برای نوجوانان که به صورت هفتگی برگزار می‌شد.

1

طرح نسل نور

دوره‌ی کلاس‌های مشاوره برای تربیت فرزند با سیره و روش اهل بیت علیهم السلام.

1

طرح خانه‌ای پیش خدا

دوره‌ی مشاوره‌ی خانواده که برای والدین قرآن‌آموزان برگزار می‌شد.

1

طرح زکات علمی

برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس مدارس

با نزدیک شدن ایام امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس، ضرورت برگزاری کلاس‌هایی برای تقویت دروس مدرسۀ قرآن‌آموزان، احساس می‌شود. «زکات علمی» عنوان طرحی است که مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، برای پاسخگویی به این ضرورت، اقدام به برگزاری آن می‌کند.

طرح های آموزشی-فرهنگی-تفریحی مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها - طرح زکات علمی

1

طرح نشاط آسمانی

اردوهای تربیتی ویژه‌ی نوجوانان

مؤسسه در فواصل زمانی مختلف، اقدام به برگزاری اردوهای فرهنگی-آموزشی-تفریحی می‌کند. سعی بر این است که در کنار تفریح، بازی و شادی دانش‌آموزان، جنبه‌ی فرهنگی و آموزشی اردوها نیز پررنگ باشد. بنا بر این گاهی مربیان تربیتی نیز در کنار اساتید مؤسسه، قرآن‌آموزان را همراهی می‌کنند.

اردوی باغ شاهنامه

1

طرح اعتکاف علمی-معنوی

به منظور ارتقاء سطح آموزش قرآن‌آموزان و با هدف ایجاد تنوع در آموزش، طرح اعتکاف علمی-معنوی در سه محور، تحصیل، تهذیب، ورزش، به صورت دوره‌ای در محل بوستان قرآن و عترت طاها برگزار می‌شود. گزارشی از این طرح در ویژه نامه‌ی طرح زکات علمی ارائه شده است. برای مطالعه‌ی آن به بخش نشریات سایت مراجعه فرمایید.

برنامه های آموزشی: تمرین تخصصی مباحث مطرح‌شده در کلاس، آموزش احکام در قالب جُنگ احکام، استماع نوار در محل مدرسه هوشمند طاها.

برنامه‌های جانبی: زنگ ورزش: برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال، فوتبال دستی، تنیس، بسکتبال و…؛ برگزاری مسابقات اذان، جُنگ قرآن، برگزاری مراسم معنوی مانند نماز جماعت، مراسم زیارت عاشورا، محفل انس با قرآن کریم، و…

1