دوره های آموزشی و مهارتی مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها مشهددوره های آموزشی و مهارتی مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها به این شرح است:

دوره‌های آموزش قرآن کریم

روند آموزش قرآن کریم در مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها، به ترتیب به شرح زیر است:

آموزش روخوانی قرآن کریم

این دوره در یک بازه‌ی سه ماهه و به صورت سه جلسه در هفته (روزهای زوج یا فرد) و هر جلسه یک ساعت برگزار می‌شود (۳۶ ساعت آموزشی).

این دوره ابتدایی‌ترین دوره‌ی آموزشی این مؤسسه است. منابع آموزشی این مرحله شامل کتاب «آموزش روخ‍وان‍ی‌ ق‍رآن‌ ک‍ری‍م‌؛ ب‍ر اس‍اس‌ رس‍م‌ال‍خ‍ط و ل‍ه‍ج‍ه‌‌ی ع‍رب‍ی‌» تألیف استاد محمدرضا شفیعی مؤمن، و لوح فشرده‌ی آموزشی آن است. لوح فشرده‌ی آموزشی این دوره از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول آموزش متن کتاب آموزشی است و بخش دوم ترتیل آموزشی استاد خلیل الحُصَری (هشت صفحه‌ی ابتدایی قرآن کریم).

قرآن‌آموز پس از پایان دوره توسط اساتید مؤسسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت قبول شدن وارد دوره‌ی روان‌خوانی می‌شود، و در صورت عدم قبولی، این دوره را مجدداً به مدت سه ماه خواهد گذراند.

آموزش روان‌خوانی قرآن کریم

این دوره پس از گذراندن دوره‌ی روخوانی توسط قرآن‌آموز، آغاز می‌شود (لازم به ذکر است که اگر در آزمون اولیه، استاد آزمون‌گیرنده تشخیص دهد که قرآن‌آموز می‌تواند به طور مستقیم وارد دوره‌ی روان‌خوانی شود، نیازی به شرکت ایشان در دوره‌ی روخوانی نخواهد بود).

این دوره در یک بازه ۶ ماهه (یا ۷۲ ساعت آموزشی) برگزار می‌شود.

منابع این دوره کتاب «روان‌خوانی و صحیح‌خوانی قرآن کریم (نور)» تألیف استاد محمد خواجوی به همراه لوح فشرده‌ی آموزشی می‌باشد. لوح فشرده‌ی آموزشی این دوره شامل ترتیل آموزشی معلم استاد خلیل الحصری (۵ جزء ابتدایی قرآن کریم) است. البته در صورت صلاح‌دید استاد، قرآن‌آموز در سه ماهه‌ی دوم این دوره آموزشی می‌تواند ترتیل یکی از اساتید مورد نظر خود را گوش کنند (به طور مثال استاد پرهیزکار، استاد منشاوی و…).

آزمون پایان دوره‌ی این مرحله نیز مانند سایر آزمون‌های مؤسسه زیر نظر هیئت علمی مؤسسه برگزار می‌شود و در صورت عدم قبولی، قرآن‌آموز یک بازه‌ی سه ماهه‌ی دیگر تجدید دوره و پس از قبولی وارد دوره‌ی تجوید مقدماتی می‌شود.

آموزش تجوید مقدماتی قرآن کریم

دوره تجوید مقدماتی در یک بازه‌ی ۶ ماهه (یا ۷۲ ساعت آموزشی) برگزار می‌شود.

منبع آموزشی این دوره کتاب «حلیه القرآن: سطح یک» تألیف استاد سید محسن موسوی بلده است. لازم بذکر است که قرآن‌آموزان پس از گذراندن این دوره به صورت تخصصی استعدادیابی و به دوره‌های حفظ یا قرائت هدایت می‌شوند.

آموزش تجوید تکمیلی قرآن کریم

دوره‌ی تجوید مقدماتی در یک بازه‌ی ۶ ماهه (یا ۷۲ ساعت آموزشی) برگزار می‌شود.

منبع آموزشی این دوره کتاب «حلیه القرآن: سطح دو» تألیف استاد سید محسن موسوی بلده است. پس از پایان این دوره قرآن‌آموزان به صورت تخصصی در رشته‌های صوت و لحن، ترتیل خوانی، مفاهیم و … استعدادیابی و هدایت می‌شوند.

سایر دوره های آموزشی و مهارتی

مؤسسه بوستان قرآن و عترت طاها، علاوه بر دوره‌های پیش‌گفته، مجری دوره‌های دیگری نیز هست که شرح آن ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید (به‌روزشده در آذر ماه ۱۳۹۷) :

آخرین تغییرات در دوره های آموزشی و مهارتی مؤسسه