مجتمع دیجیتال قرآنی در استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مجتمع دیجیتال قرآنی بوستان قرآن و عترت طه مشهد ویژه قرآن‌آموزان به صورت خانه دیجیتال با رویکرد قرآنی راه‌اندازی می‌شود.

حسین الوندی، مدیر مسئول مؤسسه قرآن و عترت بوستان طه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: در این خانه دیجیتال برای بازی، تفریح و گذراندن اوقات فراغت قرآن‌آموزان فضایی در نظر گرفته شده است که با قرار دادن ۲۵ عدد سیستم رایانه و وصل اینترنت ملی قرآن‌اموزان می‌توانند در کنار بازی‌های قرآنی، از فضای سالم اینترنتی برای تحقیقات قرآنی خود و یا ایجاد وبلاگ و سایت قرآنی استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار اداره کل ارشاد استان برای راه‌اندازی این خانه دیجیتال گفت: بخشی از اعتبار لازم برای تأسیس این خانه دیجیتال از جانب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تأمین شده است اما هنوز بخش عمده‌ای از ساخت این خانه دیجیتال نیاز به کمک خیران برای جذب اعتبار دارد.

الوندی در رابطه با تاریخ در نظر گرفته شده برای افتتاح این مرکز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده مقرر شده است این مرکز در خرداد‌ماه سال جاری در مراسمی با دعوت از مسئولان قرآنی، فرهنگی و سیاسی استانی از جمله امام جمعه مشهد افتتاح شد.

وی در رابطه با زمین در نظر گفته شده برای این خانه دیجیتال تصریح کرد: زمینی به مساحت ۳۰۰ متر برای استفاده این مجتمع بزرگ در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به خانه دیجیتال اختصاص می‌یابد و بخش‌های دیگری نیز مقرر شده برای سینمای قرآنی، مکان ورزشی قرآن و مهد خردسالان اختصاص داده شود.

الوندی ضمن اشاره به گسترش فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی خاطرنشان کرد: این مؤسسه علاوه بر نمایندگی مؤسسه قرآن و نهج البلاغه قم در نظر دارد به عنوان نماینده جامعه‌القرآن الکریم در استان به فعالیت بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *