طرح ملی اقرا

به گزارش خبرگزاری فارس ثبت‌نام مرحله اول طرح ملی «اقرا» ویژه آموزش تلفنی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم توسط دارالقرآن خانه کارگر آغاز شد.

این آموزش‌ها با هدف ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و فصیح قرآن کریم با رعایت لهجه عربی و مخارج حروف زبان عربی برگزار می‌شود تا زمینه‌ساز فراگیری فنون و آموزه‌های قرآن کریم و انس هرچه بیشتر با قرآن شود.

مدت زمان این دوره‌ها یک سال طی ۴ ترم آموزشی و در ۴ رشته روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی و تجوید مقدماتی تقسیم می‌شود که قرآن آموز پس از پایان دوره نه تنها توانایی قرائت قرآن کریم به صورت روان، فصیح، با رعایت تجوید را دارد بلکه با اصول کلی قرائت تقلیدی قرآن به دو شیوه تحقیق و ترتیل نیز آشنا می‌شود.

متقاضیان ثبت‌نام پس از آزمون سطح، به صورت هفتگی تحت آموزش تلفنی اساتید پشتیبان قرار می‌گیرند و اساتید ضمن ارائه برنامه روزانه آموزشی، پرسش و پاسخ و بر طرف کردن اشکلات، نکات تجویدی هم آموزش می‌دهند، همچنین قرآن‌آموزان پس از پایان دوره توانایی ختم قرآن کریم را دارند..

بر اساس این گزارش، مرحله اول این طرح از امروز چهارشنبه  ۴ دی‌ماه ۱۳۹۲ به مدت یک ماه آغاز و متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند و یا به سامانه اطلاع‌رسانی هدی به آدرس اینترنتی www.ehoda.com  مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *