تفاهم‌نامه حمایت از جامعه فعالان حوزه قرآن و عترت

از سوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، تفاهم‌نامه حمایت از جامعه فعالان حوزه قرآن و عترت به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی  در جلسه‌ای که روز گذشته در محل صندوق اعتباری هنر به جهت عقد تفاهم‌نامه فوق تشکیل شد، اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی به مدت چندسال توسط این صندوق انجام شد اما برای انجام بازنگری در آیین‌نامه ها و مقررات وقفه‌ای در آن صورت گرفت که امروز با امضای تفاهم‌نامه حمایت از جامعه فعالان حوزه قرآن و عترت، صندوق اعتباری هنر فعالیت خود را در این زمینه به صورت فراگیر به انجام خواهد رساند.

وی گفت: اعتبار لازم جهت بیمه تکمیلی فعالان قرآنی نیز در میان اعتبارات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است و سعی خواهیم کرد تا آن نیز اجرایی شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعتبارات لازم جهت حمایت‌ از خادمان و پیشکسوتان قرآنی نیز از سوی این معاونت تامین خواهد شد اما از طریق صندوق اعتباری هنر به انجام خواهد رسید.

حشمتی اظهار کرد: ما با کمک صندوق هنر طرح‌هایی را برای تولید محصولات قرآنی در قالب‌های هنری و تولید بازی‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی به اجرا خواهیم گذاشت که در این عرصه محتوا را معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه خواهد کرد تا با حمایت‌های مالی بخش‌های اقتصادی بتوانیم به تولید این محصولات و رفع نیازهای جامعه‌مان مطابق با شأن نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازیم.

بنا بر این گزارش در ادامه این جلسه غلامرضا خلیل ارجمندی نیز گفت: در ابتدای کار دولت جدید تصمیم بر این گرفته شد که صندوق اعتباری جداگانه‌ای برای  حمایت از فعالان قرآنی در نظر گرفته شود که تعیین سازو کارهای آن شروع شده و کارشناسان مربوطه در حال مطالعه آن هستند اما تا زمانیکه آن صندوق آماده شود وظیفه ما بود که به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه البته بدلیل توقفی که بوجود آمد، بیمه تامین اجتماعی هیچ فردی که تحت بیمه فعالان قرآنی قرار داشت قطع نشد، ادامه داد: اعتقاد جدی صندوق اعتباری هنر ارائه خدمات به فعالان قرآنی است و ما باید برای این گروه یک فضای بهتر و با طراوتی را در نظر بگیریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با توجه به فضای موجود در سطح جهان در رابطه با قرآن و عترت، ما با کمک معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۴ در این حوزه چند محصول جدید در قالب‌های آی تی، فیلم کوتاه و  انیمیشن و همچنین چاپ و نشر ارائه خواهیم داد.

خلیل ارجمندی افزود: از فردا کارگروه مشترکی میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر ایجاد می‌شود تا مسایل مختلف میان آنها مورد بحث قرار گرفته و اجرایی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *